Dag 5; Sunday vibes

25 april 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Geen druppie meer te bekennen op dag 5 (zondag 24 april). Koen stond om 6u op om de wedstrijd van Willem II te bekijken. Echte fan en dit cluppie kon wel wat lange afstandssteun gebruiken! Het heeft gelukkig ook goed uitgepakt (1-0 winst). Om half 7 kwamen we allemaal kijken. Daarna kon ik ook nog Feyenoord volgen en ook zij wonnen. Tussendoor ontbijten met smoothies en crackers, zwemmen in het zwembad en eindelijk droge handdoeken opruimen. De boiler lekt dus hopelijk komt er deze week iemand naar kijken. Gelukkig geen last van, alleen een natte plek in het washok.

Koen en Imre zijn via het pad naar beneden (op 50 meter van onze tuin) de zee ingedoken. Zie foto's. Daar al snorkelend gezwommen tot het privé strand een paar honderd meter verderop. Ze zijn eerst nog langs het hek van de (therapie) dolfijnen gezwommen. Waar Koen en Imre een magische beleving hadden met één van de dolfijnen. Ze weten bijna zeker dat het Chabelita was (waar Hidde 3 jaar geleden mee zwom). Er kwamen 4 dolfijnen op hen af (onder water bij het hek). Drie ervan zwommen verder en één bleef kijken en contact zoeken. Weer zo'n intense ervaring die we 3 jaar geleden ook hebben gehad. En de mensen die Koen kennen weten dat hij helemaal niet spiritueel is. Koen kwam helemaal vol adrenaline bij me terug. Ik was er gewoon jaloers op. Misschien durf ik er zelf deze week ook nog wel naar toe te snorkelen. Maar ben niet zo'n heldin in de zee èn met snorkel. Het enge ervan is dat ook Christol deze ochtend dezelfde ervaring had. Zij zaten op het privé strandje en Christol ging ook naar het hek zwemmen. Ook bij haar was er één dolfijn die contact bleef maken. Boven en onder het water. Aankijken en met zijn snuit bewegen. Zij denkt dat het Nubia was (de dolfijn van Teun). Tsja wie zou het zijn geweest? Geen idee en het maakt ook niet uit. Deze beesten doen ècht wat met je.

Jet is nog bij ons geweest en met z'n drieën hebben ze een rol beschuit weggekaand, een paar potjes Uno gespeeld en natuurlijk een TikTok opgenomen. Hierna hebben we nog even met de Zwaantjes gezwommen in ons zwembad. Na het omkleden op weg naar de Mangusa supermarkt. Een grote supermarkt met heel veel producten (zelfs heel veel bekende merken), een grote vlees&vis afdeling en goede groenten&fruit. We waren zo ongeveer de enige toeristen, de rest waren locals. Ook hier worden je boodschappen voor je ingepakt en met een wagentje naar je auto gebracht. Koen moest nog wat extra bijpinnen bij het afrekenen om deze jongen een fooi te geven. We hebben namelijk helemaal geen losgeld bij ons. De boodschappen toch thuis afgezet en toen weer opnieuw vertrokken. Het plan was Blue Bay, maar toen we er kwamen wisten we het weer! Hier hadden we 3 jaar geleden onze huurauto opgehaald en je komt niet door de slagboom. Inschattingsfoutje. Snel een nieuw plekje uitgekozen; St Michiel Bay. Daar aangekomen voelde het niet goed. Te weinig fijne zit/ligplekken, een stinkend visrestaurant waar wel 70 gasten zaten te eten (feestje) en verder erg vergane glorie. Dan maar op weg naar Kokomo Beach. Met de beroemde schommel in de zee. Hier waren we 3 jaar geleden niet geweest, dus nieuwsgierig. We passeren Flamingo's Habitat, waar in de verte heel wat flamingo's staan. Blijft mooi om te zien. Aangekomen bij Kokomo kregen we al de kriebels. Erg veel auto's en allerlei restricties (o.a. zelf geen eten en drinken meenemen), ook stond er security bij de ingang. We zetten nog geen 10 passen op dat strand en ik wil al weg. Gelukkig de rest ook, haha. Te klein strand dat helemaal volgepropt is met zonnebedjes. Die vol "Hollanders" liggen. Hier geven wij niks om. We gaan weer weg! Terug naar Snake Bay. Daar waren we al iets eerder langsgereden. Een mini strandje voor de locals, maar die 10 man die er zit voelt prettiger aan. Ze noemen het er ook Playa Wachi. En de verwijzing naar de slang komt door de slangachtige vis die er veel gespot wordt, een soort paling. Vaak met zijn bekkie open, je brutaal aanglurend. Ook wordt er veel gedoken, omdat het rif erg dichtbij en mooi is. We genieten er volop. Hidde ontspant er erg goed (altijd wel in zee en zand), na wat knorrig gedrag eerder op de dag. Hij geeft nu meerdere keren aan dat hij het morgen spannend vindt. Maar als we doorvragen kan hij niet antwoorden waarom of welk gevoel het hem geeft.

Bij thuiskomst al het zand tussen de billen en tenen er afgespoeld in het zwembad. Even quality time met z'n viertjes, want verder was het bad leeg. Home made hamburgers gebakken met veel groenten. Na het eten kakken we allemaal in. Hidde ligt er vroeg in, Imre gaat al om 21u vrijwillig naar bed. Koen kijkt nog Studio Sport en ik zit buiten op het terras dit verhaal te tikken. Nu ga ik ook onder zeil.

Morgen een toch wel spannende 1e therapiedag! We melden ons om 8u voor het intakegesprek. Daar leren we elkaar een beetje kennen en stellen we samen de doelen op. En dan om half 9 mag Hidde gaan beginnen. Ook zal de Brusjesgroep (het siblingsprogramma) voor Imre en Jet dan starten.

To be continued...

1. Hilde Dobbelsteen:
    25 april 2022
    Veel plezier vandaag. Hopelijk komt Hidde lachend terug.
    Een mooie omgeving daar. Genieten met het hele gezin.
  2. Rhonda Geerts:
    Denk aan jullie vandaag! Go Hidde 💪🏻
  3. Kaantjes:
    25 april 2022
    Succes vandaag! We denken aan jullie!❤
  4. Ans:
    Spannende dag Liefs💚
  5. Oma yvonne:
    25 april 2022
    Vandaag de grote dag voor Hidde. Zet ‘m op lieverd ! Geniet en beleef deze eerste speciale dag ! Met de overwinning van w2 in het achterhoofd begint deze super week voor allemaal ! Ik geniet mee met jullie . Succes en i❤️You
    Oma yvonne
  6. Leny van rijen:
    25 april 2022
    Vandaag maandag,wordt het een dag van herkenning?
    Hidde een fijne dag voor jou en Imre
    Geniet van de aandacht die jij ook met Jet vandaag weer krijgt
    Ik heb genoten van de verslagen en
    Kijk uit naar de volgende belevenissen
  7. Eef:
    25 april 2022
    Veel succes Hidde (en papa, mama en Imre)! De dolfijnen zijn vast heel blij om jou te zien! Hopelijk maken jullie veel plezier samen en geef ze maar een dikke knuffel.
  8. Ria van poppel:
    27 april 2022
    Hallo allemaal,
    Wat een prachtige foto's! Het genieten is aan jullie te zien. Spannend, morgen de 1e therapiedag! Veel succes en plezier. Groet, Ria
  9. Anne-marie de groot:
    30 april 2022
    Mooie foto's en spannend vandaag