Dag 19; Klein Curaçao

9 mei 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat een Moederdag! Op afstand van mijn eigen moedertje. Maar hier een mooi cadeau met man en kinderen. We zijn de hele dag op Klein Curaçao geweest. En ik mocht ook mee terug😉

Klein Curaçao is een klein onbewoond eiland voor de Zuidoost kust van Curaçao. Er worden allerlei dagtrips naar toe georganiseerd, zoals met een catamaran of motorboten. Lekker commercieel en toeristisch dus! Wij hadden gekozen voor de snelste optie. Een motorjacht waar 85 man op kon. In een uur vaar je vanuit Santa Barbara naar Klein Curaçao. Vertrek daar om 7u (dat werd natuurlijk 45 min later). Om 6u stond de wekker en iets na half 7 konden we nog snel even zwaaien naar de Zwaantjes!

De heenreis is altijd heftig...klots klots en voor sommige mensen kots kots! Het viel ons reuze mee. Een eindje uit de kust wordt het schip voor anker gegooid en worden we met kleine gemotoriseerde rubberbootjes aan wal gebracht. Zit een foto van bij. We zitten net in de rubberboot, als hij weer tegen het schip aan botst en mij van top tot teen overspoeld. Nice!

Op het eiland installeer je je op een bedje en onder een parasol van stro. Heerlijk toeven daar. De zon breekt langzaam door, met af een toe een sluierwolk. We krijgen een ontbijt in buffetvorm. Zeer goed geregeld. Brood, krentenbolletjes, roerei, kipsalade, fruit, allerlei beleg. En drinken mag je de hele dag pakken. Alcohol is met extra betaling. Maar we drinken overdag toch nooit. We zwemmen en snorkelen. De kinderen spelen met andere kinderen door o.a. van de pier af te springen. We bekijken de oude vuurtoren en 2 scheepswrakken, die op dit verder kale eiland als toeristische trekpleister liggen. Verder info hierover staat bij de foto's.

Om 12.30u is er een BBQ in buffetvorm. Ook al zo goed geregeld. Hamburgers, spareribs en gebraden kipfilet. Salades en fruit. Na de lunch weer even relaxen en om 14u doen we mee aan een "snorkelsafari". Ja ja, ook ik....Mijn 2e keer verder dan een meter met snorkel op! We gaan een flink eind de zee in, daar waar ondiep en diep samenkomen. Ofwel (voor ons gevoel) het veilige turquoise en het enge diepe blauw! Een man van de organisatie duikt naar beneden en laat broodkruimels los in het water. Er komen zo heel veel soorten vissen op de aas af. Ook hopen we dan op schildpadden. Dit aas uitgooien gebeurt een keer of 10. Tegen het einde zien we een schildpad vlak langs ons gaan. De vissen zijn ook prachtig. Alsof je in een aquarium zwemt. Maar na een 45 min snorkelen hebben we het wel gezien, haha. Wat een rust als je zo in het water kijkt, al blijf ik het af en toe lastig houden met ademen.

Na het snorkelen krijgen we stukken meloen en/of ananas. Onze kinderen in overvloed, aangezien de medewerker die 2 zo leuk vond en ze steeds kwam bijvoeren (net als die vissen in de zee 😂). Als het 15.15u is worden we gevraagd ons klaar te gaan maken voor de terugreis. Ik ga me nog even omkleden, aangezien ik het niet lekker vind om met een natte bikini kleren aan te moeten doen en dan een uur op de boot te moeten zitten. We gaan daarna als zotjes in de rij staan om weer in de rubberbootjes plaats te nemen. Mijn onhandigheid laat ik weer goed zien. leuk dat iedereen er getuige van kon zijn. Ik moest vanuit de zee in de boot klimmen en ook een tas veilig stellen. Tsja... de tas stond veilig in de boot, ik lag in de zee! Daar ging mijn droge kleding.... Heerlijk zo'n nat pak op de boot. En vol goede moed gingen we daarna bovenop het jacht zitten. De weg terug zou met de golven mee zijn en dus rustig. Niet dus!!! De boot ging nu niet op en neer (voor en achter), maar van links naar rechts. Daar konden Imre en ik niet tegen. We zijn samen onderin gaan zitten, daar ging het beter. Om 17u stonden we met onze pootjes weer veilig aan wal. Waar we nog net het gegil van Max Verstappen fans hoorden (winst in Miami).

Thuis moesten we even bijkomen. In zwembad en op bank. Om 19u zijn we gaan eten met de familie Jetten. Heel gezellig! Lisa en Imre gaan dinsdag nog even zwemmen of samen wiskunde maken, haha. Is ook nog noodzakelijk! En daarna vliegen we met dezelfde vlucht naar Amsterdam.

Morgen nog even naar het CDTC, om Romy, Floor en Meike een chocolaatje te brengen. En dan gaan we letterlijk wat zaken afvinken. Wat willen we nog zien of doen? We houden jullie nog 1 of 2 keer op de hoogte!

Pasa bon dia!

1. Simone Van Drunen:
    9 mei 2022
    Wat een mooie dag! Op dat nat pak na dan haha. Heb je zo’n snorkel als je eerder vertelde die Hidde heeft al geprobeerd? Ik wil daar het water niet meer mee uit.
  2. Ans:
    9 mei 2022
    Heerlijke momenten ⛱ verrukkelijke etentjes,lekker veel fruit smoothies ,zee,zwemmen en zon 😀 prachtige uitstapjes Super Geniet er nog even van🌷👏liefs
  3. Hilde Dobbelsteen:
    9 mei 2022
    Wat een mooie dag, heerlijk verwend worden.