Dag 4; It's raining men

24 april 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We zitten in het gewone ritme, jeuhhhh! Om 6.30u is iedereen wakker. Wat heb je dan veel aan zo'n dag. Tegen 8.30u hebben we het idee dat het al 12u is...of komt dat door de regen dat de tijd langzaam gaat? Wakker geworden van de druppels...tegen elkaar gezegd dat het wel zo over zou zijn. Niet dus!

Drie jaar gelden hadden we één buitje, nu meteen voor een heel jaar! Goed voor de tuin zeggen we in NL altijd. Niks zo lekker om dan te zwemmen, dus dat doen we! Helaas zijn de meeste handdoeken doorweekt, die hingen namelijk nog buiten. Tussendoor was het even droog, dus weer alles buiten gehangen, maar dat was van korte duur... We maken er "thuis" een lekkere hang-dag van. Tv aan, wasje gedraaid, Imre vastgeroest aan haar mobiel, Hidde heeft wat langer gegamed. Ik heb zelfs Heel Holland Bakt gekeken! Daarna bleef het droog. Zon brak fel door. Wij snel plannen gemaakt. We gaan even winkelen op Mambo Beach, daar een asociaal grote tosti eten, boodschappen doen bij Mangusa (bedankt voor de tip, Jan Mathijssen) en dan naar Blue Bay Beach. De strandtassen volgestouwd, de kinderen dicht-gestuct met zonnebrand (Remko denk aan Hein ooit op wintersport ;-), de handdoeken uitgehangen....en dan stappen we de deur uit. Je raadt het al....stortbui nummer zoveel. Toch hoopvol naar Mambo Beach (met de auto nog geen 300 meter rijden, maar we waren even droog). Shoppen ging nog redelijk, zoveel mogelijk winkels maar in en onder de afdakjes staan. Lunchen onder de overkapping, met het gevoel in een jungle te zitten inclusief tropische bui, een tosti waar je u tegen zegt en ook nog een felle ruzie tussen een moeder en een dochter achter ons. Na een flinke tijd toch maar besloten de regen te trotseren. De beste weg om uit de regen te komen is er dwars doorheen te gaan! Natuurlijk kwamen we onze vrienden ook weer tegen. En samen zeiknat bij de auto's aangekomen.

Intussen hadden we Hidde al bijgepraat dat we de boodschappen en het strand skippen voor vandaag. We waren op een boze bui voorbereid, maar het ging reuze goed. Hij wilde zelf ook terug naar huis. Hij houdt niet van regen, zei hij...duh. Koen en ik keken elkaar aan en zeiden tegelijk "hij is er weer"! Hidde is "geland", gewend en weer meer zichzelf. Vrolijk, dansen en zingen, beter in contact. Alleen in de ochtend nog een ruzie met z'n zus, maar dat is niets bijzonders. Na de regen komt natuurlijk de zonneschijn. Het werd alsnog prachtweer!

Lekker gaan zwemmen, met z'n drieën, Imre niet die had net haar haar gestyled, haha. Tsja, ook hier moet je er fancy uitzien. In het bad hebben we een uur gekletst met Kirsten, eveneens een Stichting Tess ouder. Zij starten maandag ook met de therapie, voor Ruben. Hidde lag in mijn armen bijna te slapen, heel rustgevend dat wiegen in het water.

In de avond maar weer eens uit eten geweest...onze vriendschap moet gevierd blijven worden. Ook nu willen we de deur uitstappen en komt er weer een stortbui. Maar die is heel rap voorbij. Iets met het lot, Christol? Gelukkig geen regen meer bij Hemingway en het was een top avond. De kinderen hebben hun kindermenu's met elkaar gedeeld. Ik had een heerlijke stoba (Caribische stoofschotel), aanrader! De saté van Koen was goddelijk. Wat is het toch een vervelende horeca plek...we moeten steeds terugkomen en alles van de kaart proeven. De kinderen liggen er weer op tijd in, we blijven moe in de avond. Wij kijken nog even tv en dan gaan ook onze luikjes dicht. Oh ja, niet voordat ik die mug gegrepen heb die me lek prikt, gggrrrr

1. Dolphins4Teun:
    24 april 2022
    Ik had bijna dezelfde titel van dit blog😂
    Leuke foto die van jullie in de regen, was toch ook niet normaal al die regen 🙈😘
  2. Bregje:
    Verfrissend, Chris ... gelukkig nu weer zonnig! Tot straks xx
  3. Wilma Drunen:
    Wat is het toch genieten behalve de regen dan😂 veel suc 6 morgen
  4. Bregje:
    25 april 2022
    Dank je Wilma! Regen hebben we weer weg gewenst...
    Jullie ook lekker genieten daar
  5. Ans:
    24 april 2022
    lieve hidde Wat een fantastisch begin van je dolfijnen avontuur. Zijn jullie al een beetje gewend aan de warmte ,om 2 uur was het 30 gradenGeniet nog even van alles want Maandag ga je zwemmen met je mooie dolfijn Heel veel sukses Hidde en dikke knuffel Bregje Koen veel fijne momenten emoties en ben trots op jullie binkie Breg hoe vind je nog de tijd om je enorm interessant relaas te schrijvenFijn voor ons om jullie te volgen Gros Bisous💖
  6. Bregje:
    25 april 2022
    Hoi tante Ans, lekker heet, maar met een heerlijk windje. Goed te doen!
    Leuk dat je ons blog leest. Dat heet therapeutisch schrijven, haha. Liefs van ons
  7. Rhonda Geerts:
    ❤️
  8. Bregje:
    😘 Thnks Rhon
  9. Leny van rijen:
    Zoveel indrukken opdoen en verwerken en ook nog op Willem 2
    Letten .Bregje en Koen petje af voor jullie , op naar de dolfijnen waarvan Hidde zo blij van kan zijn,mooie dagen
  10. Anne-marie de groot:
    30 april 2022
    Fijn dat Hidde "geland is".